مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 14:572022-09-21اقتصادي

لزوم طراحی بسته تشویقی برای نوسازی خودروهای فرسوده


مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با طراحی ساز و کارها و راهکارهایی، انگیزه مالکان خودروهای فرسوده را به تحویل این خودروها و دریافت خودروهای نو افزایش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: وزارت صمت با اسقاط و بازیافت خودرو فرسوده به شدت موافق است، اما در سال های گذشته مشکلاتی وجود داشته که این موضوع را با کندی همراه کرده است.

وی بیان داشت: نگاهی به تجربیات جهانی در این زمینه حاکی از وجود دو اهرم تشویقی و تنبیهی به منظور اسقاط سریع تر خودروها است که از آن جمله می توان به مبالغ بیشتر بیمه خودروهای فرسوده، جلوگیری از تردد آنها و همچنین وضع عوارض بیشتر اشاره کرد، اما این اهرم در کشورمان با توجه به استفاده اقشار ضعیف از خودروهای اسقاطی کارکرد نداشته است.

توکلی لاهیجانی افزود: در اهرم های تشویقی نیز در جهان شاهد وجود صندوق هایی هستیم که تسهیلات در اختیار مالکان خودروهای فرسوده قرار می دهند تا آن را با خودروی نو تعویض کنند.

وی  بیان داشت: در این زمینه به طور مثال می توان از محل صرفه جویی در مصرف سوخت یا مصرف سوختی که جایگزین می شود به ارائه تسهیلات پرداخت، اما تاکنون در این زمینه بانک ها و صندوق ها تامین مالی مناسبی نداشته اند و این موضوع مغفول مان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم طراحی بسته تشویقی برای نوسازی خودروهای فرسوده

لزوم طراحی بسته تشویقی برای نوسازی خودروهای فرسوده