مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 12:572022-09-21فناوري

فاصله دور اینترنت ماهواره ای از ایران


روز گذشته، با اعلام ایلان ماسک مبنی بر درخواست معافیت از تحریم ها برای ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران، یک بار دیگر این موضوع تبدیل به سوژه ای داغ برای کاربران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری، ایلان ماسک در حالی به تازگی در توییتر مدعی درخواست معافیت از تحریم های ایران در این حوزه شده که برخی متخصصان بر این باورند که ارائه اینترنت ماهواره ای در کشور نیازمند دریافت مجوزهای حقوقی از همان کشور است.

نمونه آن هم دریافت مجوز از دولت هند به وسیله ایلان ماسک برای عرضه این نوع اینترنت در آن کشور بود.

درواقع، کارشناسان فناوری اطلاعات معتقدند که فضای فرکانسی، حریم و دارایی ملی هرکشوری محسوب می شود و هرگونه فعالیت در این حوزه نیازمند رعایت مقررات و قوانین اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) است.

مغایرت با قوانین بین المللیآرش کریم بیگی، مدیرعامل شاتل موبایل در گفت وگو با همشهری درباره امکان ارائه اینترنت ماهواره ای در کشور معتقد است که طبق کنوانسیون های بین المللی و در حوزه کنوانسیون های مخابراتی، فضای فرکانسی کشور و چنین خدمات مخابراتی باید تابعی از مقررات رگولاتوری آن کشور باشد.

کریم بیگی، یادآوری می کند: حقوق فضایی و فضای فرکانسی کشورها براساس کنوانسیون های بین المللی تقسیم بندی و تولی گری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله دور اینترنت ماهواره ای از ایران

فاصله دور اینترنت ماهواره ای از ایران