مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 10:372022-09-21اقتصادي

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟


اگر شخصی قبل از سال 1395 فوت شده باشد و ورثه او قصد اخذ گواهی حصر وراثت را دارند، باید گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که به فرم 19 مالیاتی معروف است را نیز به همراه داشته باشند.

- به گفته یک وکیل دادگستری اگر اموال باقی مانده از متوفی بیش از 50 میلیون تومان باشد، صدور گواهی انحصار وراثت حدود 45 روز و اگر کمتر از 50 میلیون تومان باشد حدود سه تا هفت روز طول خواهد کشید.

مینا بهرامیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گواهی انحصار وراثت سندی است که توسط شورای حل اختلاف صادر می شود، اظهار کرد: در این سند تعداد و اسامی ورثه و میزان سهم هرکدام از آنها از ارث فرد متوفی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورثه یا هر ذینفعی می تواند متعاقب فوت شخص متوفی برای دریافت این گواهی اقدام کند و برای این کار مدارکی همچون گواهی فوت متوفی، استشهادیه محضری، شناسنامه متوفی، عقدنامه یا رونوشت، شناسنامه و کارت ملی وراث و احیانا وصیت نامه رسمی شخص فوت شده لازم است.

این وکیل پایه یک دادگستری تصریح کرد: اگر شخصی قبل از سال 1395 فوت شده باشد و ورثه او قصد اخذ گواهی حصر وراثت را دارند، باید گواهی تسلیم اظهارنامه مالیاتی که به فرم 19 مالیاتی معروف است را نیز به همراه داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟

انحصار وراثت چقدر طول می کشد؟