مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 10:122022-09-21اقتصادي

بومی سازی مبدل مدار الکترونیکی توسط شرکتی دانش بنیان


مبدل مدار الکترونیکی جریان الکتریکی مستقیم را به جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ دلخواه تبدیل می کند؛ اکنون این مدار توسط شرکتی دانش بنیان در کشور بومی سازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری،  مبدل مدار الکترونیکی جریان الکتریکی مستقیم را به جریان متناوب با فرکانس و ولتاژ دلخواه تبدیل می کند، اکنون این مدار توسط شرکتی دانش بنیان در کشور بومی سازی شد.

فاطمه نصرالله زاده، عضو هیات مدیره شرکت مهندسی پویا صنعت مدار با اشاره به این که ساخت مبدل سبب شده تا نیاز کشور به واردات کاهش یابد، گفت: یک مبدل از اجزا الکترونیکی به نام سلف و خازن تشکیل شده که باعث بالا یا پایین شدن جریان خروجی به آرامی می شود.

می توان از مبدل ها به همراه ترانسفورماتور جهت تبدیل ولتاژ ورودی جریان مستقیم معین به یک ولتاژ خروجی جریان متناوب کاملا متفاوت استفاده کرد.

افزایش بهره وری با استفاده از مبدل مبدل می تواند بیش از 90 درصد انرژی مفید تولید کند.

زمانی که کلید روشن و خاموش فعال شود پالس های برق به شکل مستقیم تولید می شود بنابراین برای این که جریان متناوب تولید شود باید جریان در طول یک ثانیه 50 تا 60 بار معکوس شود که توسط مبدل انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی مبدل مدار الکترونیکی توسط شرکتی دانش بنیان

بومی سازی مبدل مدار الکترونیکی توسط شرکتی دانش بنیان