مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-21اقتصادي

دولت با وضع عوارض صادراتی، صادرات آب مجازی را کنترل می کند


طبق اعلام معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، صادرات گوجه فرنگی و پیاز مشمول عوارض شد.

- به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از برنامه هایی که دولت برای کنترل کشت محصولات آب بر در داخل کشور اعمال می کند، وضع عوارض صادراتی برای اینگونه محصولات است.

دولت تلاش می کند تا کشت محصولات اساسی را جایگزین محصولات کم ضرور و در عین حال آب بر کند، مثلا گندم، خوراک دام مانند ذرت، گیاهان علوفه ای تا حدودی جایگزین محصولات جالیزی مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی، اعلام کرد که از اول مهر ماه تا 15 دی ماه سالجاری مبلغ عوارض 40000 ریال برای صادرات هر کیلوگرم انواع گوجه فرنگی (زراعی با کد تعرفه 07020010، گلخانه ای با کد تعرفه 07020020 و گیلاسی با کد تعرفه 07020030) تعیین می گردد.

همچنین به ازای صادرات هر کیلوگرم پیاز با کد تعرفه 07031010، مبلغ 20,000 ریال عوارض از اول آبانماه تا آخر بهمن ماه سالجاری تعیین می شود.

وضع عوارض برای محصولات آب بر در راستای اجرای طرح الگوی کشت هم است که طبق تاکید رییس جمهور و طبق قول وزیر جهاد کشاورزی قرار است از اول مهر در کشور اجرا شود.

طرح الگوی کشت،اگر به درستی اجرا شود می تواند تحول عمیقی در ارتقای ضریب امنیت غذایی د رکشور، افزایش تولید محصولات اساسی و کاهش تولید محصولات آب بر ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت با وضع عوارض صادراتی، صادرات آب مجازی را کنترل می کند

دولت با وضع عوارض صادراتی، صادرات آب مجازی را کنترل می کند