مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 12:272022-09-20سياسي

رفع دغدغه پژوهشگران درباره تجهیزات آزمایشگاهی با ایجاد شبکه ملی


صنعت آزمایشگاهی یکی از پایه های اولیه و اصلی برای توسعه علمی کشور محسوب می شود و اثرگذاری این حوزه در ارتقای توانمندی های فناورانه به اثبات رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، صنعت آزمایشگاهی یکی از پایه های اولیه و اصلی برای توسعه علمی کشور محسوب می شود و اثرگذاری این حوزه در ارتقای توانمندی های فناورانه به اثبات رسیده است.

رضا اسدی فرد، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره تعداد مجموعه های فعال در شبکه آزمایشگاهی، گفت: به زعم بسیاری از کارشناسان، تحقق توسعه پایدار در کشور در وهله نخست به دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی مطمئن و باکیفیت متکی است.

اینکه محققان و پژوهشگران به عنوان حلقه اولیه زیست بوم فناوری و نوآوری به تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی دسترسی داشته باشند و پژوهش های علمی خود را بر پایه داده های مطمئن و قابل استناد انجام دهند.

وی افزود: این دسترسی ها ممکن نیست مگر اینکه شبکه ای از مراکز فعال در حوزه آزمایشگاهی شکل گیرد و این مجموعه ها تجهیزات و دستگاه های خود را به اشتراک بگذارند.

تجهیزاتی که خرید آنها از بازار جهانی برای همه میسر نیست و تامین آنها با مشکلات و چالش های جدی روبرو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع دغدغه پژوهشگران درباره تجهیزات آزمایشگاهی با ایجاد شبکه ملی

رفع دغدغه پژوهشگران درباره تجهیزات آزمایشگاهی با ایجاد شبکه ملی