مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 12:122022-09-20دانش

دستیابی ایران به دانش جدید/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به مخترع شاهرودی رسید


با رونمایی از اختراع جوان شاهرودی در سوییس و کسب مدال طلا، کشور ایران به دانش ساخت «موتورهای توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی- الکتریکی» دست یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، با اختراع موتورهای توربو فن دوقلوی هیبرید سوختی- الکتریکی توسط مسعود عرب عامری مخترع دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس با رأی داوران ژنو به نام کشور ایران ثبت شد.

این مخترع جوان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: هدف از این اختراع افزایش راندمان موتورهای توربینی در شرایط مختلف و ذخیره انرژی به شکل انرژی الکتریکی و ذخیره هیدروژن است.

مسعود عرب عامری افزود: با توجه به محدودیت سوخت های فسیلی و آلودگی حاصل از آنها در این اختراع روشی برای استفاده از سوخت های مختلف و بهینه کردن آنها ارائه شده است که این موضوع وجود سیستم جرقه زن ولتاژ بالا را در این سیستم توجیه می کند.

وی گفت: موتور توربوفن دوقلوی هیبرید سوختی- الکتریکی از دو موتور توربو فن معکوس و الکتروموتورمولدها، گیربکس فن، خنک کننده، هیدروپمپ، جک های هیدرولیکی با امکان کنترل مکاترونیکی طول که برای تنظیم پره های مثلثی برای هدایت میزان هوای تولیدی فن به کار می رود، سنسور سنجش تعداد و زاویه دوران شفت ها نسبت به یکدیگر، باطری های هیب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی ایران به دانش جدید/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به مخترع شاهرودی رسید

دستیابی ایران به دانش جدید/ مدال طلای جشنواره اختراعات سوییس به مخترع شاهرودی رسید