مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 09:272022-09-20بين الملل

تسلیت «تاکایف» به روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان


رییس جمهور قزاقستان در پیام های جداگانه به روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان تلفات جانی در نتیجه درگیری مرزی بین دو کشور را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژامرت تاکایف در پیام های جداگانه در رابطه به تلفات جانی در نتیجه تشدید اوضاع در مرز تاجیکستان و قرقیزستان به امامعلی رحمان و سادیر جباراف ، همتایان تاجیک و قرقیز خود، تسلیت گفت.

در پیام تاکایف به رحمان ضمن ابراز تسلیت آمده است: با اضطراب فراوان این وقایع غم انگیز در کشورهای برادر و نزدیک قزاقستان را دریافت کردیم.

قزاقستان طرفدار قطعی حل و فصل هرگونه مسائل بحث برانگیز در منطقه منحصراً از طریق راه های مسالمت آمیز و سیاسی و دیپلماتیک، است.

وی ضمن همدردی با خانواده ها و دوستان قربانیان برای آسیب دیدگان شفای عاجل را آرزو کرد.

تاکایف در پیام خود به رییس جمهور قرقیزستان ضمن ابراز تسلیت به وی، حفظ روابط دوستانه و حسن همجواری را از اهداف مشترک و مقدس کشورهای منطقه و پاسخگوی منافع اصلی تمام مردم برادر آسیای مرکزی برای ایجاد یک منطقه صلح آمیز، پایدار و ایمنی، عنوان کرد.

رییس جمهور قزاقستان در پیام خود به جباراف همچنین تاکید کرده است که این کشور طرفدار قطعی حل و فصل هرگونه مسائل بحث برانگیز منحصراً از طریق راه های مسالمت آمیز و سیاسی و دیپلمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسلیت «تاکایف» به روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان

تسلیت «تاکایف» به روسای جمهور تاجیکستان و قرقیزستان