مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 15:172022-09-19بين الملل

از سرگیری شکایت ایران از آمریکا در لاهه


یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد که قرار است ایران امروز در جلسه ای در دادگاه بین المللی لاهه شکایت خود از واشنگتن درباره پول های بلوکه شده ایران در آمریکا را از سر بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، روزنامه آمریکا اینترنشنال بیزینس تایمز نوشت: ایران قرار است امروز شکایت حقوقی خود در دادگاه عالی سازمان ملل برای آزادسازی میلیاردها دلار پول بلوکه شده اش در آمریکا را از سر بگیرد.

واشنگتن این دارایی های ایران را با مطرح کردن اتهاماتی مبنی بر دست داشتن ایران در حملاتی تروریستی مسدود کرده و معتقد است که این مبالغ باید به قربانیان این حملات ادعایی تعلق بگیرد.

تهران پیش از این در سال 2016 و پس از آن که دادگاه عالی آمریکا به مسدودسازی 2 میلیارد دلار دارایی های ایران و تعلق گرفتن آن به بازماندگان حملات نسبت داده شده به ایران حکم داد، از واشنگتن به دادگاه سازمان ملل در لاهه شکایت کرد.

ایران معتقد است مسدودسازی این پول ها، نقض پیمان مودت با آمریکا است که پیش از انقلاب اسلامی ایران منعقد شده بود.

آمریکا در سال 2018 و پس از آن که دادگاه بین المللی لاهه در پرونده ای جداگانه به واشنگتن حکم داد کالاهای بشردوستانه را برای ایران از لیست تحریم های مرتبط با پرونده هسته ای ایران خارج کند، اعلام کرد که از این معاهده خارج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرگیری شکایت ایران از آمریکا در لاهه

از سرگیری شکایت ایران از آمریکا در لاهه