مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 14:422022-09-19بين الملل

توافق چین و روسیه برای تقویت همکاری نظامی


«نیکلای پاتروشف» رییس شورای امنیت روسیه پس از دیدار با مقام ارشد چین از توافق برای تقویت همکاری نظامی و «شراکت راهبردی» دو کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که فشارهای واشنگتن به پکن برای دور شدن از مسکو ادامه دارد، طی سفر مقام ارشد رییس جمهور روسیه است، به شهر نانپینگ چین سفر کرده تا شراکت راهبردی مسکو و پکن را تقویت کند.

رییس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه اعلام کرد روسیه و چین برای تعمیق همکاری در زمینه مسائل دفاعی با تمرکز بر برگزاری رزمایش مشترک توافق کردند.

نیکلای پاتروشف پس از پایان دیدار با یانگ جیه چی در سفر به چین گفت: طرفین در مورد همکاری نظامی بیشتر با تمرکز بر رزمایش ها و گشت های مشترک و همچنین تقویت تماس ها بین ستاد کل (نیروهای مسلح) توافق کردند .

رویترز نوشت: از زمان حمله به اوکراین، پوتین با شدت بیشتری به سمت چین متمایل شده است چرا که این جنگ و تحریم های شدید غرب روابط روسیه با ایالات متحده و متحدان اروپایی را تخریب کرده است .

به روایت این رسانه غربی، پوتین و شی جین پینگ کمی قبل از جنگ روسیه با اوکراین شراکت بدون هر گونه محدودیت روسیه و چین را اعلام کردند البته پوتین در دیدار اخیرشان در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در ازبکستان اعلام کرد که متوجه نگرانی ها و سوالات رییس جمهور چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق چین و روسیه برای تقویت همکاری نظامی

توافق چین و روسیه برای تقویت همکاری نظامی