مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 10:422022-09-19اقتصادي

سرعت رشد جمعیت سالمندی ایران 3 برابر متوسط رشد جمعیت کشور است


مسئول دبیرخانه شورای سالمندان بهزیستی یزد با بیان این که این یزد هجدهمین استان سالمند کشور است، گفت: سرعت رشد جمعیت سالمندی در ایران بیش از 3 برابر متوسط رشد جمعیت کشور است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، مسعود نشان صبح امروز در جلسه شورای سالمندان بهزیستی استان که با حضور مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: سرعت رشد جمعیت سالمندی این استان یزد بیش از سه برابر متوسط رشد جمعیت کشور است.

وی با بیان این که استان یزد رتبه 18 سالمندی کشور را دارد، افزود: با این روال، تا سال 2021 جمعیت سالمندان کشور نسبت به وضعیت فعلی دو برابر شده و تا نسبت 20 درصد کل جمعیت کشور افزایش می یابد.

مسئول دبیرخانه شورای سالمندان استان یزد عبارت تاب آوری و مشارکت زنان سالمند را شعار بزرگداشت هفته سالمندان در سال جاری دانست و گفت: در حال حاضر تعداد زنان سالمند تنها در کشور چهار برابر مردان سالمند تنها است.

نشان با اشاره به تغییر روند اجتماعی و خانوادگی در جامعه تصریح کرد: در جامعه ایران شانس ازدواج مجدد مردان سالمند در صورت فوت همسر بیشتر بوده و بسیاری از محدودیت های ازدواج مجدد را در مقایسه با زنان ندارند.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن نهم مهرماه روز جهانی سالمندان خاطرنشان کرد: امسال هفته گرامیداشت تکریم و منزلت سالمندان از 6 الی 12 مهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت رشد جمعیت سالمندی ایران 3 برابر متوسط رشد جمعیت کشور است

سرعت رشد جمعیت سالمندی ایران 3 برابر متوسط رشد جمعیت کشور است