مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 09:272022-09-19اجتماعي

اعتبارات تزریقی برای مرمت بلندترین برج آجری جهان کافی نیست


مدیرپایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت: تزریق قطره چکانی اعتبارات برای مرمت، سلامت سازه و محوطه سازی تنها برج آجری جهان «گنبدقابوس» مناسب این بنای جهانی نبوده و کافی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالمجید نورتقانی مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بلندترین بنای تاریخی گنبدقابوس به عنوان تنها برج تمام اجری جهان و شاهکار معماری اسلامی در سال 91 در اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

وی تصریح کرد: تاکنون اعتباراتی برای محوطه سازی و مرمت برج قابوس تخصیص یافته ولی این اعتبارات بقدری اندک و قطره چکانی بوده که مناسب و کافی این بنای تاریخی نبوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس خاطرنشان کرد: برای محوطه سازی کامل این بنای تاریخی به مساحت چهار هکتار شامل محوطه شرقی،باغ ملی و عرصه داخلی و نورپردازی عرصه داخلی در قالب طرح جامع به 20 میلیارد تومان پول نقد نه در قالب اوراق نیاز است.

وی ادامه داد: همچنین برای تهیه طرح جامع و مرمت خود بنای تاریخی قابوس به 13 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نورتقانی گفت: طرح ایجاد سایت موزه  در زمین به مساحت 400 مترمربع در ضلع شرقی برج گنبدقابوس برای نصب سردیس و تندیس های مشاهیر و مفاخر شهر تاریخی جرجان به 685 میلیون تومان اع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات تزریقی برای مرمت بلندترین برج آجری جهان کافی نیست

اعتبارات تزریقی برای مرمت بلندترین برج آجری جهان کافی نیست