مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 08:422022-09-19اقتصادي

مشکلات چک های صیادی و فعالان اقتصادی بررسی شد


مشکلات چک های صیادی و فعالان اقتصادی در نشستی در سمنان بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، مشکلات چک های صیادی و حد اعتبار در حساب های جاری صبح امروز در نشستی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان بررسی شد.

علی اکبر صیادجو، رییس اتاق اصناف سمنان در این نشست گفت: بیش از 90 درصد مراودات مالی توسط چک انجام می شود و طبق قوانین قبل، مهلت 10 روزه صاحب حساب باید مجدد منظور شود.

وی ادامه داد: در سامانه صیادی مواردی همانند پرداخت زودهنگام با هماهنگی صاحب چک امکان پذیر است و طبق قانون تجارت هر کس که چک را در اختیار دارد، در حقیقت صاحب این سند است؛ اگر چک برگشت بخورد و مرجوع شود، در حکم دادخواست تلقی می شود.

آقامحمد همتیان، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست گفت: پیشنهاد این است که به اندازه مبلغ، چک برگشت بخورد و الباقی مبالغ مسدود نشود.

وی گفت: می توان با اصلاح این موارد، مشکلات چک صیادی را رفع کرد.

چتری، مشاور مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در نشست دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: شرایط باید به گونه ای باشد که پس از تأمین مبالغ چک برگشتی، حساب ها باز شود و منتظر این نباشیم تا کاربر، چک را وصول کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات چک های صیادی و فعالان اقتصادی بررسی شد

مشکلات چک های صیادی و فعالان اقتصادی بررسی شد