مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 23:372022-09-18سياسي

جوانان گلستانی هیچ شناختی از مشاهیر و مفاخر تاریخی استان ندارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالمجید نورتقانی مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس یکشنبه شب در جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهر با موضوع برگزاری بخشی از همایش بزرگداشت عبدالقاهر جرجانی در گنبدکاووس اظهار کرد: با همکاری دانشگاه گستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان همایش بزرگداشت عبدالقاهر جرجانی در اواخر آذرماه در استان گلستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زادگاه این دانشمند بزرگ دوره اسلامی در شهر تاریخی جرجان، گنبدکاووس فعلی بوده از شورای شهر گنبدکاووس تقاضا می شود تا بخشی یا یک روز از برگزاری این همایش در شهرستان گنبدکاووس برگزار شود.

مدیرپایگاه میراث جهانی گنبدقابوس خاطرنشان کرد: پیشنهاد این است که فراتر از مراسم برگزاری همایش در گنبدکاووس برنامه ریزی شود و صرفا برای برگزاری همایش به تنهایی تلاش نکنیم بلکه در کنار برگزاری همایش بخشی از طرح محوطه 400 مترمربعی  برج جهانی اجری قابوس به عنوان اسطرلاب و صنایع افتتاح و یا سردیس و تندیسی از مشاهیر یا عبدالقاهر جرجانی رونمایی شود.

وی ادامه داد: با اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان رایزنی شده تا همانطور که جشنواره خوارزمی و ابوریحان بیرونی در سطح ملی برگزار می شود، گنبدکاووس به عنوان تثبیت علم بلاغت معرفی شده و هرساله ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانان گلستانی هیچ شناختی از مشاهیر و مفاخر تاریخی استان ندارند

جوانان گلستانی هیچ شناختی از مشاهیر و مفاخر تاریخی استان ندارند