مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 15:372022-09-18اقتصادي

خواهر خواندگی تبریز و کربلا، فرصتی برای تقویت دیپلماسی شهری


یکی از راهکارهای تقویت دیپلماسی شهری، خواهرخواندگی شهرهاست که زمینه را برای افزایش ارتباطات میان فرهنگ ها و ارتقای تعاملات انسانی میان ساکنان شهرها فراهم می آورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، خواهر شهری یا پیمان خواهرخواندگی  یکی از ابزارهای دیپلماسی شهری است که با بهره گیری از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مشترک در شهرهای خواهر، زمینه لازم را برای توسعه صنایع خلاق، اقتصاد خلاق، گردشگری خلاق و شبکه سازی ارتباطی خلاق با توجه به مزیت های نسبی شهری فراهم می آورد و زمینه ارتقای دیپلماسی شهری و مناسبات میان فرهنگی یک شهر خلاق با شهرهای مشابه را فراهم کرده و در کنار آن ظرفیت اقتصادی و اجتماعی لازم را برای تقویت دیپلماسی فرهنگی شهری به وجود خواهد آورد.

خواهرخواندگی، اقدام و حرکتی نمادین برای نشان دادن توافق میان دو شهر جهت توسعه روابط در ابعاد مختلف شهری است‬ که‬ طی تفاهم نامه ای مسئولان شهرها متعهد می شوند در چهارچوب ضوابطی خاص همکاری های فنی، عمرانی، فرهنگی، ترافیکی، علمی و آموزشی با یکدیگر داشته باشند.

  فعال سازی دیپلماسی شهر تبریز در کربلا حضور شهردار تبریز و جمعی از مدیران شهری در آیین پیاده روی کرونا فرصت برگزاری گردهمایی اربعین همانند دیگر مراسم ها را از دوستداران اهل بیت(ع) سلب کرده بود ولی خوشبخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواهر خواندگی تبریز و کربلا، فرصتی برای تقویت دیپلماسی شهری

خواهر خواندگی تبریز و کربلا، فرصتی برای تقویت دیپلماسی شهری