مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 13:272022-09-18سياسي

حکم دیوارن عدالت درباره مرجع تعیین و نصب شهردار


با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مقرر شد که هیات وزیران مرجع تعیین و تصویب شرایط احراز تصدی سمت شهردار است و وزارت کشور واجد اختیار تعیین شرایط مزبور نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال طرح شکایتی به خواسته ابطال تبصره 1 بند چ ماده 3 آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار که براساس آن مقرر شده بود : مدارک و رشته های تحصیلی مرتبط توسط وزیر کشور متناسب با درجه شهرداری تعیین می شود ، هیات عمومی دیوان عدالت اداری به این شکایت رسیدگی و رای به ابطال مقرره مذکور صادر کرد.

برمبنای رای مزبور اعلام شده است که براساس ماده 82 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 با اصلاحات بعدی، شرایط احراز تصدی سمت شهردار طبق آیین نامه ای خواهد بود که بنا به پیشنهاد وزارت کشور به تصویب هیات دولت خواهد رسید و در اجرای حکم مقرر در این ماده، آیین نامه مذکور با عنوان آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار در قالب تصویب نامه شماره 130730/ت 54153 هـ مورخ 1397/10/4 هیأت وزیران به تصویب هیات مزبور رسیده است.

با توجه به اینکه به موجب تبصره 1 بند چ ماده 3 آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مقرر شده است که : مدارک و رشته های تحصیلی مرتبط توسط وزیر کشور متناسب با درج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم دیوارن عدالت درباره مرجع تعیین و نصب شهردار

حکم دیوارن عدالت درباره مرجع تعیین و نصب شهردار