مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 11:272022-09-18سياسي

تحلیل خطای برخی از انقلابیون در ماجرای مهسا امینی


این یک اصل ثابت است که وقتی بخشی از جریان انقلاب دچار خطا در مواضع می شود سرعت پیچیده شدن و سحتی تبیین یک حادثه چند برابر می شود.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت- مهدی جهان تیغی: درگذشت خانم مهسا امینی احساسات جامعه را تحت تاثیر قرار داد و با فوت غم انگیز او عملا یکی از خبرسازترین و پربسامدترین اتفاقات شبکه های اجتماعی یکسال اخیر رقم خورد.

سوال اساسی اول این است که چرا خبر فوت مهسا امینی اینقدر پربازتاب شد؟! یک: جامعه ایران همانند جوامع غربی که دیدن تصاویر و اخبار بسیار بدتر از وفات مهسا امینی را تجربه کرده، نیست.

حجم تصاویر منتشر شده خشونت پلیس با زنان در برخی کشورهای غربی آنقدر فرآگیر و عادی شده است که حس برانگیختگی جمعی در این جوامع را سخت و معیوب کرده است.

اما در ایران نادر بودن برخی از این نوع حوادث و بالا بودن شاخص اخلاقیات، احساسات پاک انسانی و نگاه عاطفی و دینی به زنان در بطن جامعه ایران سبب می شود که ایرانیان در واکنش به این نوع حوادث با تاثر عمیق تری رو به رو شوند.

نکته اول همینجاست واکنش گسترده جامعه ایرانی به اتفاقاتی همچون مهسا امینی اتفاقا خبر از بالا بودن شاخص های اخلاقی و انسانی در باطن جامعه ایران می دهد.

دو: مساله دوم که خبر وفات مهسا امینی را تبدیل به یک اتفاق کم سابق خبری و اجتماعی تبدیل کرد به انباشت و رسوب ذه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل خطای برخی از انقلابیون در ماجرای مهسا امینی

تحلیل خطای برخی از انقلابیون در ماجرای مهسا امینی