مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 09:172022-09-18اجتماعي

اقدامات خوبی برای مرمت مسجد جامع نطنز انجام شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، هر ساله گردشگران زیادی به اصفهان می آیند تا از پل خواجو، سی و سه پل، میدان نقش جهان و چهلستون دیدن کنند، اگرچه اصفهان را به سبب زیبایی اش نصف جهان می نامند اما نباید از شهرستان های اطراف اصفهان نیز غافل شد.

نطنز یکی از شهرهایی است که در 125 کیلومتری اصفهان قرار داد، به سبب کوچه باغ ها و آب و هوای معتدل کوهپایه ای، خنک تر از اصفهان است و جاذبه های تاریخی زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به مسجد جامع نطنز اشاره کرد.

مسجد جامع نطنز از چندین عمارت و ابنیه مذهبی تشکیل شده که در زمان حکومت اولجایتو خدابنده و فرزندش ابوسعید بهادرخان، تاسیس شده، این بخش ها شامل خانقاه، بنای اصلی مسجد و آرامگاه شیخ عبدالصمد است که در جوار مناره ای 37 متری خودنمایی می کند که به گفته حسین یزدان مهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز به تازگی فاز دوم مرمت و استحکام بخشی این مناره پایان یافته و داربست های آن جمع شده است.

اگرچه در سایر بخش های این مجموعه تاریخی هنوز داربست ها مشاهده می شوند، اما یزدان مهر در آخرین نشست خبری اش با اصحاب رسانه با اشاره به پیوستگی مرمتی خاطرنشان کرده بود: در این مجموعه چندین دوره مرمت و استحکام بخشی در سال های  49، 79 و همچنین از سال 1399 تا 1401 انجام شده و به زودی تمامی داربست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات خوبی برای مرمت مسجد جامع نطنز انجام شده است

اقدامات خوبی برای مرمت مسجد جامع نطنز انجام شده است