مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 08:222022-09-18اقتصادي

پلمپ دو واحد فروش زعفران تقلبی در مشهد


رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از پلمپ دو واحد بدلیل فروش زعفران تقلبی در محدوده خیابان امام رضاع در شهرستان مشهد خبر داد.

- علی اکبر نصری سرآسیا رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: زعفران یکی از مهمترین افزودنی های مجاز رنگ دهنده و طعم دهنده غذایی است که لقب طلای سرخ به دلیل ارزش بالای این گیاه معطر به آن داده شده است.

وی افزود: زعفران گرانترین و در عین حال پرطرفدارترین ادویه جهان است و قیمت بالای این محصول باعث شده سودجویان فراوانی سعی در تهیه و فروش زعفران تقلبی نمایند.

رییس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، گفت: امروزه روش های تجربی و آزمایشگاهی زیادی برای تشخیص زعفران اصلی از تقلبی وجود دارد که برخی معیارها از جمله رنگ و بوی خاص زعفران و ترکیبات آن به این شناسایی کمک می کنند.

نصری سرآسیا خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تبحر اغلب افراد جامعه در تشخیص زعفران اصلی و همچنین عدم امکان ارسال آن به آزمایشگاه برای عموم جامعه، بهترین و مطمئن ترین راه برای تهیه زعفران اصلی، خرید آن از فروشگاه های معتبر است.

وی اشاره نمود: دو واحد در محدوده خیابان امام رضا (ع) بدلیل فروش زعفران تقلبی طی گشت مشترک کارشناسان  اداره نظارت و بازرسی مدیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلمپ دو واحد فروش زعفران تقلبی در مشهد

پلمپ دو واحد فروش زعفران تقلبی در مشهد