مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 شهریور 1401 ساعت 18:572022-09-17ورزشي

مجلس برای ارتقا سرمایه اجتماعی تلاش کند


مجلس انقلابی با در نظر گرفتن منافع گروه های اجتماعی آسیب پذیر در قوانین، تصویب قوانین ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد و رفع تعارض منافع و گردش آزاد اطلاعات برای ارتقای سرمایه اجتماعی تلاش نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، 10 توصیه راهبردی جهت ارتقاء سرمایه اجتماعی در جامعه امروز ایران اسلامی، پیشنهاد داد.

این 10 توصیه به شرح زیر است؛ 1- به علت برخی از ناکارآمدی ها و تخریب سنگین رسانه های معاند انقلاب، پنداشت مردم نسبت به وضعیت اعتماد عمومی، مشارکت اجتماعی، رعایت هنجارهای اخلاقی و عدالت و برابری نیاز به ارتقا و بهبود دارد تا از ایجاد اصطکاک در زنجیره عملکردی نظام اجتماعی، گسترش قانون گریزی و اخلال در نظم عمومی جلوگیری به عمل آید.

2- مشارکت اجتماعی در سطح خرد و انسجام اجتماعی در سطح میانی و کارآمدی در سطح کلان، بیشترین تاثیر را در شکل گیری سرمایه اجتماعی در جامعه امروز ایران دارند.

3- احساسات مردم در حمایت از اقدامات نظام در افزایش اقتدار منطقه ای، دیپلماسی عزتمندانه، دفاع از دستاوردهای علمی، فناوری و ورزشی، حمایت از تمامیت ارضی و مقابله با تجزیه گرایی و قوم گرایی، مقابله با برچسب و تهمت بیگانگان به نمادهای ملی و ارزشی و پاسداشت مناسک مذهبی در وضع مطلوب و قا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس برای ارتقا سرمایه اجتماعی تلاش کند

مجلس برای ارتقا سرمایه اجتماعی تلاش کند