مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 شهریور 1401 ساعت 09:172022-09-17سياسي

همه چیز درباره حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق


چنانچه زن باکره نباشد، شخص تنها پس از ازدواج مجدد می تواند نام همسر سابق را از شناسنامه پاک کند و این امر به این منظور است که همسر جدید از ازدواج پیشین همسر خودآگاهی داشته و با علم و اطلاع ایشان باید حذف نام همسر سابق از شناسنامه صورت گیرد.

- محمد مؤمن زاده، وکیل پایه دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری به ارائه نکاتی در خصوص تعویض شناسنامه پس از طلاق می پردازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهمشهری آنلاین، حذف نام همسر از شناسنامه پس از جدایی دغدغه بسیاری از افراد است.

مسلماً کسی که پس از طی مراحلی دشوار به آخر خط یعنی طلاق رسیده، ترجیح می دهد بعد از جدایی به طور کامل زندگی گذشته را فراموش کند و با حذف نام همسر سابق از شناسنامه بار روانی موجود را کاهش دهد، اما به منظور جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی، پاک کردن نام همسر طبق قانون و مقررات سازمان ثبت احوال شرایطی دارد که محمد مؤمن زاده، وکیل پایه دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری به ارائه نکاتی در خصوص تعویض شناسنامه پس از طلاق می پردازد.

شرایط حذف نام همسر سابق از شناسنامه به موجب ماده 33 قانون ثبت احوال، کل وقایع ازدواج و طلاق یا وفات زوج یا زوجه و رجوع و بذل مدت و فسخ نکاح باید در دفاتر ثبت کل وقایع ثبت شود، ولی در شناسنامه به شرح زیر انعکاس خواهد یافت: در المثنی شناسنامه زن یا مرد آخرین ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

همه چیز درباره حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق