مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 15:172022-09-15سياسي

اقدامات خصمانه انگلبس علیه ایران با مدیریت ملکه بوده


ضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به نقش برجسته انگلیس و ملکه این کشور در جنایات کشورهای غربی علیه ایران گفت: ملکه انگلیس خباثتش را طی ده ها سال علیه ملت ما نشان داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، فواد ایزدی استاد و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به اقدامات ملکه انگلستان در قبال ایران گفت: شبکه چهار بی بی سی 2 سال پیش مستندی را با عنوان ملکه و کودتا پیرامون نقش ملکه انگلیس در کودتای 28 مرداد تهیه کرده و در آنجا بیان می شود که در تقابل میان دکتر مصدق و شاه، محمدرضا پهلوی می خواست کشور را ترک کند که این مساله آمریکایی ها و انگلیسی ها را نگران کرده بود.

این استاد دانشگاه با اشاره به پیام انگلستان به شاه گفت: در نهایت شاه پیامی از دولت انگلستان و ملکه دریافت کرد که (آن زمان مرحوم حسین فاطمی سفارت انگلیس در تهران را تعطیل کرده بود به همین دلیل این پیام از طریق سفیر آمریکا به ایران منتقل شده بود) گفته می شود دلیلی که باعث شد تا شاه ایران را ترک نکند همان پیام ملکه بود.

وی افزود: مستند ملکه و کودتا بخش هایی دارد که در آن نشان می دهد خزانه دولت انگلیس بعد از جنگ جهانی دوم خالی بود و برای اینکه ورشکست نشوند چاره ای نداشتند جز اینکه از میلیون ها پوند سود نفت ایران استفاده کنند و از این طریق سعی دارند کودتا را توجیه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات خصمانه انگلبس علیه ایران با مدیریت ملکه بوده

اقدامات خصمانه انگلبس علیه ایران با مدیریت ملکه بوده