مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 10:372022-09-15اقتصادي

گزارش های فارس به نتیجه رسید/بازگشت آرامش به قلعه گاه


خبرگزاری فارس استان کردستان/شیرین مرادی؛ قلعه گاه آخرین روستای بخش موچش است، روستایی با 60 خانوار و جمعیتی بالغ بر 700 نفر که 350 نفر آنها ساکن و 350 نفر دیگر به صورت فصلی در فصل کشاورزی به روستا بر می گردند.

به جز یک جاده بین مزارع، هیچ مسیر دیگری برای رسیدن به معدن مکشوفه وجود ندارد که بنا به گفته اهالی روستا، این جاده بین مزارع نیز اراضی کشاورزی مردم بوده و برای آن سند مالکیت دارند.

در این روستا 35 جفت کشاورزی(واحد شمارش سطح کشاورزی در بین کشاورزان بومی)، 35 چشمه آب و دو رودخانه فصلی وجود دارد که مردم از این منابع آبی برای شرب، کشاورزی و دامداری استفاده می کند.

در حال حاضر دو واحد تولیدی 370 راسی دام سبک نیز در روستا فعال است و در کنار این واحدها مردم نیز در زمینه دامداری در کنار کشاورزی فعالیت دارند که هر دوی این واحدها با تسهیلات بانکی ایجاد شده است.

دوازدهم مهرماه امسال در خبرگزاری فارس طی گزارشی با عنوان معدن قلعه گاه و استمرار تنش بین سرمایه گذار و مردم  به گوش نماینده ارشد دولت در کردستان رسید و زارعی کوشا بعد از ملاقات با چند نفر از اهالی روستا نسبت به پیگیری موضوع قول مساعد داد و جلسات متعددی هم با حضور متولیان حوزه معادن، محیط زیست، منابع طبیعی برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش های فارس به نتیجه رسید/بازگشت آرامش به قلعه گاه

گزارش های فارس به نتیجه رسید/بازگشت آرامش به قلعه گاه