مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-15بين الملل

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد/ نخست وزیر استعفا داد


ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر مستعفی سوئد: بلوک سیاسی منتج از ائتلاف سه حزب راستگرا با حزب راست افراطیِ دموکرات های سوئد به رغم آنکه اکثریت قاطعانه ای در پارلمان ندارد اما به هر حال اکثریت محسوب می شود.

- ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر مستعفی سوئد: بلوک سیاسی منتج از ائتلاف سه حزب راستگرا با حزب راست افراطیِ دموکرات های سوئد به رغم آنکه اکثریت قاطعانه ای در پارلمان ندارد اما به هر حال اکثریت محسوب می شود.

یک بلوک سیاسی تازه شکل گرفته میان جریان راست و راست افراطی در سوئد با اختلافی اندک نتایج انتخابات قانون گذاری در این کشور را به نفع خود رقم زد و چپ ها را پس از هشت سال از قدرت کنار پایین کشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز؛ ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد چهارشنبه شب در پایان آخرین روز شمارش آرا انتخابات پارلمانی در این کشور که روز یکشنبه برگزار شد شکست اردوگاه خود و نیز پیروزی ائتلاف میانه روهای محافظه کار با راست افراطی را به رسمیت شناخت.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر مستعفی سوئد /عکس: Photo استعفای رهبر حزب سوسیال دموکرات که روز پنجشنبه رسمیت خواهد یافت در حالی ارائه شد که نظرسنجی های پیش از برپایی انتخابات از اقبال کم سابقه جریان راست افراطی نزد رای دهندگان و رقابت نزدیک میان بلوک راست و حزب حاکم خبر داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد/ نخست وزیر استعفا داد

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد/ نخست وزیر استعفا داد