مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 08:322022-09-15سياسي

دهه نودی های گرگان پای کار مواکب حسینی/ کنشگران مردمی خادم الحسین شدند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، حب الحسین یجمعنا پیام مشترکی است که دلدادگان حسینی را دور هم جمع کرده است، اینجا کنشگران مردمی همه خادم الحسین هستند و با پای دل بدون ریا به عزاداران حسینی خدمت می کنند، برآوردهای میدانی نشان می دهد استقبال از این اتفاق فاخر فرهنگی با استقبال بیشتری در مقایسه با سال گذشته مواجه شده است به گونه ای که هر شب حدود 40 هزار نفر از این مواکب بازدید می کنند، جالبتر آنکه اکثر موکب داران را دهه هشتادی ها و نودی ها شکل می دهند.

  مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان در خصوص برپایی مواکب دلدادگان حسینی در گرگان گفت: 20 موکب گلستان در کشور عراق فعال هستند، یک موکب نیز در مرز مهران به زائران حسینی خدمات رسانی می کند.

حنظله رجایی با اشاره به اینکه موکب جاماندگان از سال 1396 راه اندازی شده است، افزود: استان گلستان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد برای اربعین امسال 43 هزار گلستانی برای شرکت در پیاده روی ثبت نام کردند و حدود 30 هزار نفر از استان به این سفر معنوی مشرف شدند.

وی انتخاب دلدادگان حسینی را کلیدواژه ای مناسب به جای جاماندگان برشمرد و گفت: در روایتی آمده هر جایی که نام امام حسین (ع) برده می شود حرم همان جاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه نودی های گرگان پای کار مواکب حسینی/ کنشگران مردمی خادم الحسین شدند

دهه نودی های گرگان پای کار مواکب حسینی/ کنشگران مردمی خادم الحسین شدند