مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 07:522022-09-15فرهنگي

استاد شهریار با کیمیای شعر کلمات را ارزش بخشیده و جاودانه ساخته است


معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: استاد شهریار با کیمیای شعر کلمات را ارزش بخشیده و جاودانه ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حسن گلی صبح امروز در نخستین نشست علمی روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: انسان ها در طول تاریخ همواره به دنبال تحقق مقوله جاودانگی  و کیمیاگری بوده اند و افسانه های بسیاری در این رابطه شکل گرفته، اما آنچه که توانسته این افسانه ها را به واقعیت مبدل کند، هنر و ادب است.

وی افزود: شعر کیمیایی است که توانسته کلمات عادی و معمولی را ارزشمند و جاودانه سازد و استاد شهریار به مدد هنر فاخر شعر گنجینه ای بی نظیر برای فرهنگ و ادب ما به ارمغان آورده است.

گلی، نامگذاری روز ملی شعر و ادب فارسی به نام استاد سیدمحمدحسین شهریار را مایه مباهات عنوان کرد و گفت: ما مفتخریم که در کشوری هستیم که شخص اول آن شاعر و شعرشناس است و از استاد شهریار با عناوینی شایسته و ارزشمند یاد می کند.

در نخستین نشست علمی روز ملی شعر و ادب فارسی که بیست و سوم شهریورماه جاری در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار  شد، دکتر سیدمهدی زرقانی استاد دانشگاه فردوسی مشهد سخنرانی خود را با عنوان ذهنیت غنایی شهریار ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد شهریار با کیمیای شعر کلمات را ارزش بخشیده و جاودانه ساخته است

استاد شهریار با کیمیای شعر کلمات را ارزش بخشیده و جاودانه ساخته است