مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 13:072022-09-14فرهنگي

دستور ضرغامی برای بازگشایی کاخ مروارید


تعدادی از اموال ارزشمند کاخ توسط میراث فرهنگی خارج از کاخ پلمب شده و نگهداری می شود و هر زمانی که کاخ مرمت شود این اموال برگردانده می شود، اما اطلاعاتی در مورد دیگر اموال کاخ ندارم.

- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاخ مروارید به دستور وزیر میراث فرهنگی به عنوان موزه عبرت برای بازدید عموم بازگشایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فریدون محمدی روز چهارشنبه 23 شهریور در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی از مجموعه کاخ مروارید در جمع خبرنگاران گفت: وزیر از محوطه، دریاچه و فضاهای پیرامونی و فرعی کاخ بازدید کرد و برخی پیشنهادات در مورد کاخ نیز ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه وزیر دستور بازگشایی کاخ مروارید را بعد از پاکسازی فوری داده، افزود: به این ترتیب قرار است سطوحی که به علت فرسایش دچار مشکل شده را برداشته و بعد از پاکسازی وسایل و امکاناتی که در مکان های دیگر استقرار داده شده، برگردانده شود.

به این ترتیب از این کاخ به عنوان موزه عبرت استفاده می شود.

محمدی ادامه داد: همچنین قرار است فضاهای تفریحی این کاخ را بازسازی و به کودکان یتیم و بی سرپرستی داده شود تا جایی به این وسعت که قبلا به تنهایی خواهر شاه از آن استفاده می کرده، مورد استفاده بچه های یتیم و بی سرپرست قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور ضرغامی برای بازگشایی کاخ مروارید

دستور ضرغامی برای بازگشایی کاخ مروارید