مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 09:172022-09-14پزشكي

بهبودی بیمار مبتلا به آبله میمونی در ایران


در صورتی که فرد حیوان خانگی داشته باشد توصیه می کنیم تا زمانی که ضایعات پوستی بیماری برطرف شود، سعی کنند حیوان را به دست شخص دیگری بسپارند و در صورتی که امکان انتقال حیوان به شخص دیگری وجود نداشته باشد، - فرد مبتلا نباید در تماس با حیوان قرار گیرد رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت با تشریح آخرین وضعیت شیوع آبله میمونی در ایران و کشورهای همجوار، در عین حال از گزارش انتقال این بیماری از انسان به حیوان در برخی کشورهای غربی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بهزاد امیری، درباره آخرین اخبار پیرامون شیوع بیماری آبله میمونی در ایران، گفت: به جز همان یک مورد مبتلای شناسایی شده در کشور تاکنون هیچ مورد مثبت مبتلا به بیماری شناسایی نشده است.

خوشبختانه آن یک نفر مبتلا هم با طی دوره بیماری بدون آنکه بیماری را به نزدیکان و اطرافیان خود انتقال دهد، بهبود یافته است.

بین دو تا چهار هفته زمان لازم است تا ضایعات پوستی بیماری بهبود یابد که در مورد ایشان هم این اتفاق افتاد.

انتقال آبله میمونی از انسان به حیوانات او با اشاره به احتمال انتقال آبله میمونی از انسان به حیوانات، توضیح داد: در مجله علمی پزشکی لانست روز 11 آگوست گزارش شده است که یک سگ در پاریس از طریق یکی از صاحبانش به بیماری مبتلا شده است که علت ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبودی بیمار مبتلا به آبله میمونی در ایران

بهبودی بیمار مبتلا به آبله میمونی در ایران