مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 08:172022-09-14فرهنگي

اجرای 25 گروه نمایش آیینی استانی در پیاده روی اربعین حسینی


مدیر کل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: هنرمندان تئاتر آیینی از 25 استان کشور با عنوان نذر فرهنگی به اجرای تئاتر در کشور عراق همزمان با پیاده روی اربعین حسینی می پردازند.

- کوروش زارعی مدیرکل هنرهای نمایشی تحت عنوان نذر فرهنگی و بدون دریافت دستمزد به اجرای تئاتر می پردازند.

وی عنوان کرد: امسال ششمین همایش بین المللی تئاتر پیاده روی مردمی اربعین در کشور عراق به همت هنرمندان تئاتر آیینی در سراسر کشور درحال برگزاری است که هنرمندان به مدت 2 روز در نجف، 4 روز در مسیر پیاده روی و 2 روز در کربلا به اجرای تعزیه به زبان های عربی، فارسی و ترکی می پردازند.

به گفته زارعی، در کنار تعزیه، برنامه های دیگری از جمله نقالی، پرده خوانی، مقتل خوانی، تئاتر خیابانی و تئاتر موکبی نیز اجرا خواهد شد.

برگزاری ششمین همایش بین المللی تئاتر پیاده روی مردمی اربعین در عراق  کوروش زارعی مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور ادامه داد: امسال نزدیک به 25 گروه نمایشی از 25 استان کشور در این همایش حضور داشتند و در کنار اجراهای میدانی، در حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای موسیقایی و سرود هم ورود کردیم و با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، توسط یک تریلی سیار به اجرای سرود به زبان های عربی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 25 گروه نمایش آیینی استانی در پیاده روی اربعین حسینی

اجرای 25 گروه نمایش آیینی استانی در پیاده روی اربعین حسینی