مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 16:122022-09-13فرهنگي

درباره ژان لوک گُدار: ؛ نماد سینمای مدرن فرانسه


«گدار» در کنار «فرانسوا تروفو» که یکی دیگر از اعضای برجسته موج نوی سینمای فرانسه بود، رهبری تظاهرات هایی را بر عهده داشتند که در سال 1968 به تعطیلی جشنواره فیلم کن انجامید.

- گدار در کنار فرانسوا تروفو که یکی دیگر از اعضای برجسته موج نوی سینمای فرانسه بود، رهبری تظاهرات هایی را بر عهده داشتند که در سال 1968 به تعطیلی جشنواره فیلم کن انجامید.

پس از فیلم از نفس افتاده ، موج جدیدی که سینمای جهان از برزیل تا چکسلواکی و ژاپن را فرا گفت مرهون ژان لوک گدار است، همانطور که نسل هایی از کارگردانان آمریکایی از جمله اسکورسیزی ، دی پالما و تارانتینو نیز وام دار او هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گدار که در سال 1930 در پاریس به دنیا آمد، یکی از چهره های اصلی جنبش موج نو فرانسه در اواخر دهه 1950 و 60 بود و ابتدا به عنوان منتقد برای مجله فرانسوی تازه تاسیس کایه دوسینما در سال 1952 کار کرد و نخستین فیلم کوتاه خود را با نام زن عشوه گر در سال 1955 ساخت.

اولین فیلم بلند این فیلمساز از نفس افتاده محصول 1960 بود که یکی از آثار کلیدی جنبش موج نو محسوب می شود و با نقش آفرینی ژان پل بلموندو و ژان سبرگ همراه بود.

از نفس افتاده   یکی از 15 فیلمی بود که گدار بین سال های 1960 و 1967 کارگردانی کرد، بازه زمانی که مهم ترین دوره فعالیت سینمایی این کارگردان محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره ژان لوک گُدار: ؛ نماد سینمای مدرن فرانسه

درباره ژان لوک گُدار: ؛ نماد سینمای مدرن فرانسه