مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 15:272022-09-13اقتصادي

تولید روزانه 55هزار تن زباله در کشور/ تفکیک 10درصد زباله ها از مبدا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحبیب راضی بعدازظهر امروز در آیین اختتامیه سومین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و دومین کنفرانس مدیریت سبز پسماند در دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: روزانه 55هزار تن زباله در کشور تولید می شود که 45هزار تن مربوط به حوزه شهری و 10هزار تن در حوزه روستایی است و از این میزان زباله تنها 10درصد از مبدا تفکیک می شود.

وی افزود: ساختار اداری نامطلوب مدیریت پسماند در سطوح ملی، استانی و محلی از چالش های این حوزه است و متأسفانه بخشداری ها و دهیاری ها نیروی انسانی و امکانات کافی ندارند.

شناسایی 23 عنوان نیاز فناورانه در زمینه تفکیک زباله از مبدا مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ‏ها و دهیاری‏ های کشور با بیان این که در یک سال گذشته اتفاقات مثبتی برای مدیریت پسماند در کشور روی داده است، ادامه داد: دولت و سازمان های متولی، دغدغه پسماند را جدی گرفته اند و 800 طرح مطالعه مدیریت جامع پسماند در کشور انجام گرفته است و یکی از شاخص های ارزیابی شهرداران، تفکیک زباله از مبدا خواهد بود.

راضی بیان کرد: 23 عنوان نیاز فناورانه در زمینه تفکیک زباله از مبدا شناسایی شده است که 6 مورد آن امسال اجرا خواهد شد و همچنین بخش خصوصی در چند شهر موفق شده دفن پسماند را به زیر 30درصد رسانده و بیش تر زباله ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید روزانه 55هزار تن زباله در کشور/ تفکیک 10درصد زباله ها از مبدا

تولید روزانه 55هزار تن زباله در کشور/ تفکیک 10درصد زباله ها از مبدا