مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 15:272022-09-13سياسي

استفاده از تکنولوژی های جدید ژاپن در حوزه ساخت و ساز ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم ظهر امروز در دیدار با سفیر ژاپن در ایران، اظهار کرد:  ایران و ژاپن پیش از 90 سال سابقه روابط دیپلماتیک دارند و ژاپن به عنوان یک کشور متمدن که در تعاملات با دنیا نقش اساسی دارد برای ایران بسیار مهم است و امیدواریم روابط دیپلماتیک تحت تاثیر مزاحمت هایی که دیگران ایجاد می کنند، قرار نگیرد.

  وی با اشاره به ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه های مختلف، ادامه داد: تبریز به عنوان مرکز تمدن و تاریخ ایران اسلامی و منطقه همواره نقش بسیار مهمی در مسائل منطقه ای در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داشته است.

خرّم گفت: قرار گرفتن در مسیر تاریخی و تولید قطعات خودرو در تبریز بهره مند شد.

وی با تاکید بر حضور هیات های اقتصادی ژاپن در تبریز و سرمایه گذاری در بخش های علمی و فناوری، افزود: شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و مراکز رشد بسیار خوبی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و صنعتی و هایتک در استان فعال هستند.

خرّم با اشاره به ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و آثار ثبت شده جهانی این استان، بر افزایش حضور گردشگران ژاپنی در استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس مزیت بسیار خوبی از لحاظ صنعتی، ارتباطات ترانزیتی و معافیت های اقتصادی برای توسعه و گسترش روابط بین دو کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از تکنولوژی های جدید ژاپن در حوزه ساخت و ساز ایران

استفاده از تکنولوژی های جدید ژاپن در حوزه ساخت و ساز ایران