مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 14:072022-09-13پزشكي

زنان مواظب این دوران باشند!


عوامل ژنتیکی، جراحی های تخمدان، بیماری آندومتریوز و ابتلا به بعضی از بیماری های عفونی به ویژه ابتلا به اوریون بعد از بلوغ از عوامل ایجاد کننده یائسگی زودرس است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، فهیمه رمضانی تهرانی، متخصص زنان و زایمان، فلوشیپ غدد و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامه مادر و چروک ها و افتادگی پوست و کاهش کلاژن پوست از دیگر عوارض کمبود استروژن در بدن است.

رمضانی یادآور شد:همچنین علائم ادراری که به دنبال خشکی مخاط اتفاق می افتد؛ شامل تکرر ادرار سوزش، ادرار و اضطرار در ادرار کردن است.

وی ابراز کرد:استروژن نقش مهمی در استخوان سازی فرد دارد که تغذیه مناسب،تحرک کافی و استفاده از مکمل کلسیم و ویتامینD در این دوران ضروری است.

استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: استرس های شدید و ناگهانی در بعضی بانوان با اختلال عملکرد تخمدان همراه است؛ به همین دلیل توصیه به آموزش مهارت های مقابله با استرس را برای همه افراد به خصوص بانوان ضروری دانست.

وی اصلاح شیوه زندگی از نظر تغذیه سالم و همچنین دوری از سیگار و قلیان را از دیگر عوامل جلوگیری کننده  یائسگی زودرس نام برد.

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا هورمون درمانی می تواند زمان یائسگی را به تاخیر بیندازد، گفت: هورمون درمانی در تعویق یائسگی هیچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان مواظب این دوران باشند!

زنان مواظب این دوران باشند!