مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 13:472022-09-13پزشكي

چه بیماری هایی در کمین زوار است؟/ نکاتی که بعد از بازگشت از سفر باید مدنظر باشد!


با بازگشت زوار از سفر معنوی اربعین نکات بهداشتی برای درامان ماندن از بیماری های واگیردار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، با برگزاری مراسم اربعین و بازگشت زوار از کشور عراق بیماری هایی در کمین آنها است که در این خصوص نکات بهداشتی وجود دارد که باید توسط زائرین مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

محسن رضاییان رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجمعات بزرگ مخاطرات بهداشتی به همراه دارد که وبا یکی از بیماری هایی است که در کمین زوار است.

وی بیان کرد: تاکنون دو هزار بیمار قطعی مبتلا به وبا در عراق و 73 بیمار در ایران شناسایی شده اما خوشبختانه تاکنون موردی از وبا که یک بیماری واگیردار است در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده اما احتمال انتقال این بیماری از زوار وجود دارد.

رضاییان با بیان اینکه در 75 درصد بیماری وبا بدون علائم است، افزود: اسهال شدید، دفع مدفوع آبکی و تهوع از جمله موارد ابتلا به وبا است که با مصرف آب و غذای آلوده منتقل می شود.

به افراد بعد از بازگشت از سفر اربعین توصیه می کنیم به محض ورود به مرز ایران در صورت داشتن علائم گوارشی جهت انجام نمونه گیری به همکاران بهداشت و درمان مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه بیماری هایی در کمین زوار است؟/ نکاتی که بعد از بازگشت از سفر باید مدنظر باشد!

چه بیماری هایی در کمین زوار است؟/ نکاتی که بعد از بازگشت از سفر باید مدنظر باشد!