مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 12:372022-09-13پزشكي

انجام پیوند همزمان قلب و کلیه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد


مسئول تیم پیوند قلب و رییس بخش جراحی قلب بیمارستان مسیح دانشوری از پیوند موفقیت آمیز همزمان قلب و کلیه بیمار 44 ساله توسط تیم متخصصان پیوند بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، ضرغام حسین احمدی درباره این جراحی، گفت: بیمار پیوند شده آقای 44 ساله ای است که چندین سال از نارسایی قلبی همراه با تنگی نفس و محدودیت حرکت رنج می برد و تحت درمان دارویی قرار داشت، اما متاسفانه درمان های دارویی موثر نبود و بیمار به نارسایی شدید و غیرقابل برگشت کلیه نیز مبتلا شده بود.

وی افزود: از این رو بیمار از طرف متخصصان نارسایی قلب برای پیوند معرفی و آماده شد و طبق نظر پزشکان معالج و تیم پیوند بیمارستان مسیح دانشوری بیمار مذکور پس از بررسی های صورت گرفته کاندید انجام پیوند همزمان قلب و کلیه شد.

احمدی عمل پیوند را اوج یک همکاری گروهی و تیمی خواند و اظهار کرد: گروه های مختلف بیمارستان مسیح دانشوری شامل بیهوشی قلب، نارسایی قلب، متخصصین مراقبت های ویژه، عفونی، نفرولوژی، ریه، فارماکوتراپی بالینی، توانبخشی، تغذیه، پاتولوژی و رادیولوژی در انجام موفق آن دخالت مستقیم دارند.

وی تکنیک پیوند همزمان کلیه و قلب را روشی استاندارد برشمرد که در این روش ابتدا پیوند قلب و بلافاصله پیوند کلیه بیمار صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام پیوند همزمان قلب و کلیه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد

انجام پیوند همزمان قلب و کلیه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد