مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 10:322022-09-13اقتصادي

دام دلالان بر برنجکاران/کشاورزانی که سرایه دار ویلای زمین خود می شوند


برنج کاری که با خون دل و با عرق جبین محصول خود راپرورده دلال یک شبه همه را به جیب می زند، روز به روز بر پینه های دست کشاورزان و در مقابل بر ماشین ها و خانه های لوکس دلالان اضافه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برنج یکی از محصولات اساسی است که با رنج فراوان به دست می آید، کار در مزرعه از زمان پرورش نشاء در خزانه تا برداشت بسیار سنگین و هزینه بر است در طول فصل هزینه های کارگری، نهاده ای از سم و کود گرفته تا بذر رمقی برای کشاورز نمی گذارد و خیلی از آنها برای تامین این ها مجبورند محصول خود را پیش پیش به دلالان بفروشند.

برنجکاران می گویند قیمتی که می فروشند بسیار ناچیز است و حتی هزینه های تولید آنها را در نمی آورد، سال گذشته کیلویی 32 هزار تومان فروختند آنها از درآمد این محصول بسیار ناراضی اند و می گویند در این سالها خیلی ها زمین خود را تغییر کاربری داده یا محصول دیگر کشت کرده اند.

در دیگر سو، مصرف کنندهT برنج ایرانی درجه یک را کیلویی 120 هزار تومان می خرد، آنها هم از این وضعیت ناراضی اند و می گویند بخش زیادی از سبد هزینه های آنها را تشکیل می دهد، آنها از اینکه برنج تولید داخل را به این قیمت می خرند گلایه دارند که چرا محصول داخلی این قدر باید گران باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام دلالان بر برنجکاران/کشاورزانی که سرایه دار ویلای زمین خود می شوند

دام دلالان بر برنجکاران/کشاورزانی که سرایه دار ویلای زمین خود می شوند