مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-13اقتصادي

میراث جهانی کاخ ساسان سروستان مرمت و احیاء می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: مرمت و احیاء میراث جهانی کاخ سروستان از مهم ترین اولویت های این اداره کل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سروستان، سید مؤید محسن نژاد امروز در بازدید از میراث جهانی کاخ ساسان سروستان، اظهار کرد: مشکلات کاخ ساسان سروستان از قبیل مرمت اضطراری، ساماندهی اطراف کاخ و آب رسانی بنا موردبررسی قرارگرفته و راهکارهایی برای آماده سازی حضور گردشگران پیش بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه کارشناسان پایگاه میراث جهانی فیروزآباد و سروستان در حال بررسی و ارائه راهکاری برای ساماندهی هر چه بهتر میراث جهانی کاخ ساسان سروستان برای گردشگران و معرفی بیشتر این اثر تاریخی هستند، ادامه داد: پروژه مطالعاتی تهیه طرح جامع حفاظت و مرمت بنای سروستان، مطالعات ژئوتکینک خاک در برای شناخت و استحکام بخشی پی این بنای تاریخی به همراه مطالعات دانش بنیان شناخت مواد و مصالح این بنای جهانی موردبررسی قرارگرفته است.

محسن نژاد گفت: مرمت اضطراری و احیاء بنای کاخ سروستان، تکمیل استحکام بخشی گنبد از مهم ترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در این منطقه تاریخی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث جهانی کاخ ساسان سروستان مرمت و احیاء می شود

میراث جهانی کاخ ساسان سروستان مرمت و احیاء می شود