مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 14:522022-09-12بين الملل

چالش برنامه هسته ای با احیای برجام برطرف نمی شود


حتی با وجود احیای برجام به نظر نمی رسد که چالش برنامه های هسته ای ایران برطرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، دیاکو حسینی، پژوهشگر مسائل استراتژیک درباره چالش های مهم سیاست خارجی ایران طی یک دهه آینده می گوید: این تلقی که ایران بخشی از محور تجدیدنظر طلبانه چین و روسیه نسبت به نظم جهانی است، اراده برای مقابله با ایران را تقویت کرده است.

بدون اصلاح این برداشت های غیردقیق و اراده برای کاهش جامع تنش ایران و آمریکا، احیای برجام تغییر عمده ای در تنش میان این دو ایجاد نمی کند و عدم احیای آن، به مراتب نتایج بدتری خواهد داشت.

بخش هایی از گفت و گوی دیاکو حسینی را در ادامه می خوانید: *حتی با وجود احیای برجام به نظر نمی رسد که چالش برنامه های هسته ای ایران برطرف شود.

این موضوع دلایل ساده ای دارد: اول اینکه برجام عمر محدودی دارد و همه محدودیت ها تا پایان 2030 برچیده خواهند شد اما سوابق نشان می دهد که تا وقتی بی اعتمادی متقابل ایران و غرب ادامه داشته باشد، دولت های غربی همچنان از ماهیت برنامه های هسته ای و احتمال انحراف به سمت برنامه تسلیحاتی نگران خواهند بود.

*برجام تنها آرام بخشی موقت برای تنش هسته ای میان ایران و غرب است و صرفا زمانی می توانست یک راه حل پایدار باشد که یک گام در بین گام های بعدی در راه مدیریت و سپس رفع مجموع اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش برنامه هسته ای با احیای برجام برطرف نمی شود

چالش برنامه هسته ای با احیای برجام برطرف نمی شود