مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 شهریور 1401 ساعت 10:122022-09-12بين الملل

ژنرال آمریکایی: واشنگتن ظرفیت اطلاعاتی خود در افغانستان را از دست داده است


فرمانده سابق تروریست های سنتکام گفت: در حال حاضر توانایی بسیار محدودی برای جمع آوری اطلاعات در افغانستان داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت توصیه کرده است 2 هزار 500 سرباز را در افغانستان برای نظارت بر فعالیت القاعده و داعش در افغانستان باقی بمانند و خروج تمام نیروهای از این کشور باعث خواهد شد که نیروهای تروریستی تهدیدی مهم برای آمریکا باشند.

  این ژنرال بازنشسته در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی دولت آمریکا مبنی بر عدم تهدید داعش و القاعده بر واشنگتن، نیز گفته است که این گروه ها هنوز هم می توانند بازسازی شوند و در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

این نظامی ارشد سابق آمریکا همچنین درباره ترور سرکرده القاعده در کابل نیز گفت: آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که الظواهری در یک منطقه مرفه نشین کابل زندگی می کرده است.

وی همچنین گفته است که گزارش دولت بایدن در مورد خروج نظامیان از افغانستان باید با افکار عمومی آمریکا به اشتراک گذاشته می شد.

پیش از این مک کنزی  گفته بود که بارها به رییس جمهور آمریکا هشدار داده شد که اگر نیروهای امریکایی به سرعت عقب نشینی کنند، احتمال فروپاشی و سقوط دولت کابل وجود دارد.

  وی اضافه کرده است: من اصرار به باقی ماندن 2500 نظامی در افغانستان داشتم و بر این اعتقاد بودم که اگر این نظامیان در افغانستان باقی بمانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنرال آمریکایی: واشنگتن ظرفیت اطلاعاتی خود در افغانستان را از دست داده است

ژنرال آمریکایی: واشنگتن ظرفیت اطلاعاتی خود در افغانستان را از دست داده است