مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 13:522022-09-11اقتصادي

مقاومت مردم یمن در برابر 8 سال هجمه اقتصادی ائتلاف سعودی


ائتلاف سعودی نه تنها در تجاوز نظامی بلکه در محاصره همه جانبه این کشور که موجب فشار شدید اقتصادی بر مردم این کشور شده است، شکست خورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل ازیمن را در برگرفته به طوری که خیلی ها امثال او نمی توانند حتی برای مواردی مانند بهداشت و آموزش هزینه کنند.

قیمت های بالا و خدمات اولیه ضعیف بسیاری از یمنی ها بخصوص کارگران روز مزدی، باوجود مشکلاتی که در مدیریت نیازهای معیشتی خود دارند، در برابر این وضعیت که ناشی از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن از سال 2015 تاکنون است، صبور و مقاومند.

گرانی و مشکلات زندگی تنها مربوط به مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن نیست، بلکه در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی منصور هادی هم به گفته کارگران درآمد روزانه آنها کفاف هزینه ‍های زندگی مربوط به تامین غذا، اجاره مسکن و حمل و نقل عمومی را نمی دهد و خود را از بسیاری از نیازها و خدمات هم محروم کرده اند.

بر اساس گزارش آماری موجود، دستمزدها در یمن طی دوره 2014 تا 2021 حدود دو سوم افزایش یافته است، اما برای منطبق شدن با افزایش قیمت ها کافی نیست، زیرا دستمزد روزانه برای کارگران غیر ماهر در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن از  سه هزار ریال به حدود  پنج هزار ریال افزایش یافته، در حالی که در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی به حد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت مردم یمن در برابر 8 سال هجمه اقتصادی ائتلاف سعودی

مقاومت مردم یمن در برابر 8 سال هجمه اقتصادی ائتلاف سعودی