مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 شهریور 1401 ساعت 13:222022-09-11اقتصادي

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان


دبی روان آب های استان به طور متوسط در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد و نسبت به مرداد ماه طول دوره آماری 90 درصد کاهش داشتند.

- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از کاهش بیش از هفت متر سطح تراز آب های زیرزمینی در استان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، داریوش حسن نژاد، در نهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اشاره به وقوع دو سال آبی کم بارش بصورت متوالی، اظهار کرد: با توجه به این وضعیت شرایط برای سال آبی آینده سخت تر خواهد شد و با چالش بسیار سخت تری نسبت به امسال مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: دبی روان آب های استان به طور متوسط در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد و نسبت به مرداد ماه طول دوره آماری 90 درصد کاهش داشتند.

وی ادامه داد: مشکلات تأمین آب شرب شهر خرم آباد از منابع آب زیرزمینی و چشمه ها در سال آبی پیش رو بسیار نگران کننده است و متأسفانه این مشکلات در پاییز امسال بروز خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این بین رودخانه های بادآور، مادیان رود، کشکان و سیلاخور بیشترین کاهش را داشته و متوسط سطح آب های زیرزمینی محدوده دیگر استان در مردادماه 1401 در مقایسه با مرداد ماه سال 1400 بطور متوسط حدود یک متر و چهل سانتمتر افت داشته که معادل حجمی حدود 121 میلیون مترمکعب بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان

کاهش 7 متری سطح تراز آب های زیرزمینی در لرستان