مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 12:322022-09-10پزشكي

عوامل مهم کاهش دسترسی به خودکشی کدام است؟


دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکی گفت:محدودیت در مصرف موادمخدر و الکل، ایمن سازی پل ها و مکان ها، بیمارستان ها و زندان ها و محدودیت در دسترسی به داروهای خطرناک؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مرجان فتحی، عضو انجمن علمی روانپزشکی و دبیر علمی کمیته پیشگیری از خودکشی این انجمن، در همایش روز جهانتی پیشگیری از خودکشی که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه خودکشی با اقدام به خودکشی تفاوت دارد، یادآور شد: خودکشی منجر به فوت است، اما مواردی که فرد خودکشی کرده و فوت نمی کند، اقدام به خودکشی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه 84 درصد جمعیت جهان در کشورهای با درآمد پایین زندگی می کنند، افزود: 79 درصد خودکشی در همین کشورها صورت می گیرد؛ ضمن اینکه 52 درصد این خودکشی ها مربوط به افراد زیر 45 سال است.

دبیر کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکی با بیان اینکه 90 درصد نوجوانان در کشورهای بادرآمد پایین زندگی می کند، بیان داشت: 90 درصد خودکشی بین نوجوانان در میان همین نوجوانان در همین کشورها اتفاق می افتد.

وی گفت: طی سال های 2010 تا 2016 خودکشی در جهان 9 درصد کاهش داشته است،  فتحی با اشاره به اجرای برنامه ملی پیشگیری از خودکشی از سال 86 در کشور، خاطرنشان کرد: در ایران مشاهده شده 63 درصد خودکشی مربوط به زنان و 36.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل مهم کاهش دسترسی به خودکشی کدام است؟

عوامل مهم کاهش دسترسی به خودکشی کدام است؟