مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 11:422022-09-10بين الملل

برش تاریخی؛ زنان بوشهری چگونه کمر انگلیسی ها را شکستند؟


بر اثر مقاومت مردم بوشهر، میدان جنگ و آبرو بر انگلیس تنگ آمده بود و انگلیسی ها به دنبال راه فراری بودند تا شکست نظامیان آموزش دیده در برابر 10 زن بوشهری را توجیه کنند اما دریغا که حافظه تاریخ پاک شدنی نیست.

- خبرگزاری فارس - بوشهر، فاطمه مظفری پور: سال 1297 شمسی بود، انگلیسی ها پس از اینکه تمام قوای خود را برای آتش کشیدن منطقه دلوار و چغادک استان بوشهر استفاده کرده بودند از دلیرمردان و زنان بوشهری شکست خوردند و برای اینکه این شکست مفتضحانه را از دید بزرگان خود پنهان سازند به فکر کشتن غضنفرالسلطنه برازجانی که از حاکمان برازجان و از خوانین ضد انگلیس بود، افتادند؛ آنها برای عملیاتی کردن تصمیم خود اینبار به دشتستان هجوم آوردند.

در این میان غضنفرالسلطنه برازجانی با پشتگرمی مردان محلی منطقه به مدت دو شبانه روز مردانه ایستادگی کرد و زنان نیز در آن ایام شجاعانه اسلحه، مهمات، آب و آذوقه به دست مردان مبارز می دادند تا از جبهه جهاد جا نمانند.

روستاییان بوشهر کمر انگلیس ها را شکستند انگلیس ها که پس از گذشت دو روز در برابر چند روستایی زاده کمر خم کرده بودند تصمیم بر عقب نشینی گرفتند و در راه برگشت بودند که به منطقه کوهستانی لَرده رسیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برش تاریخی؛ زنان بوشهری چگونه کمر انگلیسی ها را شکستند؟

برش تاریخی؛ زنان بوشهری چگونه کمر انگلیسی ها را شکستند؟