مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 شهریور 1401 ساعت 07:222022-09-10اقتصادي

کرونا چطور آمار خودکشی را تغییر داد؟


رییس کمیته پیشگیری از خودکشی انجمن علمی روانپزشکان ایران، با بیان اینکه آمار خودکشی به صورت تعداد مرگ در هر 100 هزار نفر جمعیت گزارش می شود، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر امیر حسین جلالی ندوشن در گفت وگو با ایسنا، درباره نرخ خودکشی در ایران اظهار کرد: در چند سال گذشته حدودا 4200 مرگ سالانه بر اثر خودکشی به ازای جمعیت کشور داشته ایم که عدد متوسط آن 6.

2 در 100 هزار نفر جمعیت را شامل می شود.

وی همچنین به تاثیر پاندمی کووید 19 بر نرخ خودکشی در جهان و ایران اشاره و تصریح کرد: در ابتدای پاندمی کووید 19 در ایران و در بسیاری از کشورهای جهان میزان خودکشی برای چند ماه کاهش یافت و البته قابل انتظار نیز بود چراکه در آغاز بحران های بزرگ با افزایش همبستگی اجتماعی مواردی مثل خودکشی کاهش می یابد.

کرونا چطور آمار خودکشی را تغییر داد؟ وی در عین حال ادامه داد: اما آنچنان که انتظار می رود خودکشی پس از بحران بزرگی نظیر پاندمی کووید 19 می تواند رو به افزایش برود.

این افزایش مورد انتظار با توجه به آمار برخی کشورها مشاهده است اما در ایران به دلیل اینکه آمار رسمی هنوز برای سال 1400 منتشر نشده، در حد گمانه است.

به گفته جلالی، در دنیا معمولا احتمال مرگ در اثر خودکشی در دو رده سنی نوجوانان که در ابتدای جوانی هستند و نیز سالمندان، بالاتر از سایر رده های سنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چطور آمار خودکشی را تغییر داد؟

کرونا چطور آمار خودکشی را تغییر داد؟