مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 15:472022-09-08اقتصادي

رشد 11 درصدی اقتصاد عربستان سعودی


«خالد بن عبدالعزیز الفالح» وزیر سرمایه گذاری عربستان سعودی از رشد 11 درصدی اقتصاد این کشور در شش ماه اول سال 2022، خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا؛ وزیر سعودی گفت که عربستان به دنبال آن است که تا سال 2030 به سرمایه گذاری هایی با مبلغ بیش از 12 تریلیون ریال معادل 3.

1 تریلیون دلار دست پیدا کند، اینگونه اهداف استراتژی ملی سرمایه گذاری عربستان می تواند پشتیبان بخش های مختلف اقتصادی به ویژه بخش های صنعت، معدن و خدمات لجستیکی باشد.

در همین رابطه اخیرا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی بر اهمیت مشارکت با بخش های خصوصی که چرخ توسعه را در اقتصاد فعلی و آینده پادشاهی هدایت می کند ، تاکید کرده است.

الفالح افزود که از ابتدای سال 2022 تا پایان ماه جولای (تیرماه) شاخص تولید صنعتی عربستان رشدی 21.

5 درصدی به صورت سالانه داشته است.

وزیر سرمایه گذاری عربستان افزود: اخیرا شاهد بهره برداری از جدیدترین پالایشگاه های آرامکو عربستان بودیم و امروز برای افتتاح بندر جازان برای صنایع پایه و تولیدی خوشحال هستیم، زیرا با احتساب این، مجموع سرمایه گذاری ها در منطقه جازان به 80 میلیار د ریال معادل 21.

2 میلیارد دلار می رسد که با ایجاد ده ها هزار شغل و دستیابی به اهداف تعیین شده سرمایه گذاری در صنایع پایه و تولیدی ما را در رسیدن به یک تریلیون ریال تا سال 2030 کمک خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 11 درصدی اقتصاد عربستان سعودی

رشد 11 درصدی اقتصاد عربستان سعودی