مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 17 شهریور 1401 ساعت 00:422022-09-07سياسي

ارشادی: جهان منتظر توقف آزمایشات هسته ای است


سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان این که جهان هنوز منتظر توقف آزمایشات هسته ای است، گفت: وعده های یکجانبه توقف آزمایشات هسته ای به هیچ وجه جایگزین خلع سلاح هسته ای نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششم سپتامبر، سالروز بین المللی بزرگداشت منع آزمایشات هسته ای با حضور رییس مجمع عمومی، نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح و نمایندگان دائم کشورهای عضو برگزار شد.

زهرا ارشادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد با سخنرانی در این نشست و با اشاره به گذشت 26 سال از امضای معاهده منع جامع آزمایشات هسته ای اعلام کرد که دنیا هنوز منتظر توقف آزمایشات هسته ای است و بدون شک مسؤولیت اصلی در این زمینه بر عهده کشورهای هسته ای است.

  این دیپلمات ارشد کشورمان تصریح کرد: ایران مثل سایر کشورهای غیر هسته ای از هر بهانه و تاخیر در توقف آزمایشات هسته ای متاسف است و این امر در شکست دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح های هسته ای حتی تشدید شد.

ارشادی تاکید کرد: اگر درخواست های بین المللی برای توقف آزمایشات تاکنون جامه عمل پوشیده بود، این آزمایشات پله ای برای خطرات بعدی سلاح های هسته ای نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارشادی: جهان منتظر توقف آزمایشات هسته ای است

ارشادی: جهان منتظر توقف آزمایشات هسته ای است