مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 17:472022-09-07سياسي

شناسایی میراث ملموس و ناملموس بانه نیازمند همت جمعی است


معاون هماهنگی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان بانه گفت: در زمینه شناسایی آثار ملموس و ناملموس شهرستان بانه تاکنون اقدامی اساسی انجام نشده که این اقدام نیاز به همت جمعی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، خالد عزیززاده در نشست هم اندیشی از بازشناسی تا باززنده سازی میراث ملموس و ناملموس تا گردشگری پایدار فرهنگی در شهرستان بانه اظهار داشت: آثار ملموس و ناملموس شناسنامه و سند محکومی برای هویت بخشی به یک منطقه است که باید برای شناسایی، حفظ و نگهداری تلاش کنیم.

وی افزود: براساس آثار تاریخی و شواهدی که موجود است سرچشمه تمدن بشری در مناطق کردنشین آغاز شده که آثار ملموس و ناملموس ناشناخته در این مناطق زیاد است.

نمره بانه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی منفی است رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه نیز در ادامه گفت: در سالهای گذشته فعالیت چندانی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در بانه انجام نشده و نمره این شهرستان در این حوزه ها منفی است.

محمد حسینی اظهار داشت: بخش گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بانه نیازمند تحقیق، پژوهش و توسعه است بسیاری از پتانسیال های بخش گردشگری و میراث فرهنگی در بانه ناشناخته مانده و نیاز به تحقیق و پژوهش در این زمینه داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی میراث ملموس و ناملموس بانه نیازمند همت جمعی است

شناسایی میراث ملموس و ناملموس بانه نیازمند همت جمعی است