مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 شهریور 1401 ساعت 06:322022-09-07بين الملل

اعلام آمادگی بایدن برای دیدار با رهبر چین در گروه 20


جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اطمینان دارد اگر رییس جمهوری چین در نشست گروه 20 شرکت کند، با او دیدار خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اگر او (رییس جمهوری چین) آنجا باشد، مطمئن هستم که او را خواهم دید.

نشست گروه 20 ماه نوامبر آتی در اندونزی برگزار می شود.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال از احتمال این دیدار خبر داده بود.

خانواده بایدن روابط تجاری گسترده ای با شرکت های چینی دارد و از سوی دیگر رییس جمهور آمریکا با فشار مضاعف از سوی جمهوری خواهان برای اتخاذ یک موضع سخت تر در مقابل چین مواجه است.

گزارش ها از دیدار احتمالی بایدن و شی جین پینگ در زمانی منتشر می شوند که تنش ها میان چین و آمریکا پس از دیدار نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان امریکا از جزیره تایوان افزایش یافته است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و شی جین پینگ رییس جمهوری چین 29 ژوییه، در تماس تلفنی پر تنشی که بیش از دو ساعت به طول انجامید، درباره بسیاری از مسائل از جمله سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفتگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، تنش در روابط پکن- واشنگتن در پی سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا که شامگاه سه شنبه گذشته وارد تایوان شد، وارد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی بایدن برای دیدار با رهبر چین در گروه 20

اعلام آمادگی بایدن برای دیدار با رهبر چین در گروه 20