مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 14:272022-09-06اقتصادي

کاهش 8 درصدی ارزش صادرات به عراق


عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به کاهش 8 درصدی صادرات به عراق از نظر ارزشی گفت: ناآرامی ها عراق، حذف ارز 4200 تومانی و افزایش قیمت کالاهای صادراتی و تشکیل نشدن دولت عراق از دلایل اصلی کاهش صادرات به این کشور است.

- سید حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح وضعیت صادرات ایران در 5 ماه امسال گفت: پیش بینی می شد که صادرات ایران به عراق در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یابد، ولی براساس آمار این اتفاق نیفتاده است.

البته آمار گویای دقیق وضعیت صادرات به عراق نیست، زیرا از طرفی آمار صادرات برق به عراق ذکر نشده و همچنین آمار صادرات گاز به عراق نیز هر چند ماه یکبار به آمار اضافه می شود و به یکباره آمار صادراتی به این کشور را تغییر می دهد، لذا آمار کنونی به طور دقیق بیان کننده آمار صادراتی به این کشور نیست.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش قیمت ها در بسیاری از اقلام از جمله فرآورده های نفتی و پتروشیمی ها صادرات به عراق به لحاظ ارزشی کاهش یافته است، اظهار داشت: سال گذشته در 5 ماه نخست سال ارزش صادرات به کشور عراق 3 میلیارد 220 میلیون دلار بود که امسال این رقم در 5 ماهه نخست سال به 2 میلیارد و 961 میلیون دلار کاهش یافته است و بر این اساس به لحاظ ارزشی صادرات کشورمان به عراق در حدود 8 درصد کاهش یافته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 8 درصدی ارزش صادرات به عراق

کاهش 8 درصدی ارزش صادرات به عراق