مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 شهریور 1401 ساعت 10:472022-09-06اقتصادي

وام 52 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای ساخت نیروگاه بادی


بانک توسعه آسیا و شرکت خارجی «شمال زرفشان انرژی» برای تامین مالی نخستین نیروگاه بادی در ازبکستان یک قرارداد وام به ارزش 52 میلیون دلار امضا کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا و شرکت خارجی شمال زرفشان انرژی که شرکت فرعی شرکت سهامی باز Abu Dhabi Future Energy Company  (Masdar) می باشد، برای تامین مالی نخستین نیروگاه بادی در ازبکستان، بزرگ ترین نیروگاه در حال حاضر در آسیای مرکزی یک قرارداد وام به ارزش 52 میلیون دلار امضا کردند.

نمایندگی بانک توسعه آسیا در تاشکند اعلام کرد این نیروگاه با ظرفیت 500 مگاوات در شرق شهر زرافشان ، در ناحیه تامدی استان نوایی ازبکستان قرار خواهد گرفت.

این نیروگاه برای تامین برق مناطق شهر و روستاها، دستیابی به اهداف تغییر اقلیم و افزایش مقاومت به پیامدهای تغییراقلیم کمک می کند.

این تاسیسات شامل 111 توربین بادی با ظرفیت 4.

5 مگاوات هر کدام خواهد بود.

این طرح با مشارکت بانک توسعه و بازسازی اروپا، بانک اول ابوظبی، شرکت مالی بین المللی، آژانس همکاری بین المللی ژاپن و ناتیکسیس تأمین مالی می شود.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وام 52 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای ساخت نیروگاه بادی

وام 52 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای ساخت نیروگاه بادی